Pagina's

woensdag 27 mei 2015

IJsseldeltadag

Afgelopen zaterdag 23 mei zijn we (manlief en ik) naar Mastenbroek geweest.
Er waren een aantal boerderijen open voor publiek.
Wij hebben er twee bezocht.
Scharrelkippenbedrijf Fam. van den Heuvel
 
 
 
Voor de kinderen kuikentjes vasthouden, oh wat geweldig om te zien hoe
die kinderen kunnen wegdromen met zo'n beestje in de handen.
 
 
 
Oude ambachten en oude tractoren.
 
 
 
Eén van de kippenstallen
 
 
gelukkig lopen de kippen ook buiten en deze wilde het
water uit de sloot wel proeven.
 
 
 
Amerikaanse oldtimers waren er ook.
 
 
Landbouwmachines in bedrijf
 
Vleeskalverenbedrijf Fam. Altena
 

 
 Wil je een close up maken ..... komt er ineens zo'n grote tong naar buiten.
 
 
 
De koeien (kalveren) gingen achteruit en toen hoorde ik dit meisje zeggen:
 "Je hoeft niet te schrikken hoor, ik ben het maar, ik geef jullie eten".  
Oh wat heb ik ervan genoten.
 
 
 
Net als van deze kinderen, die een pup mochten vasthouden en aaien.
Het zijn bordercollies, geboren op 25 april en te koop waren.
 
 
 langs de slootkant kwamen we dit stel tegen.
 
 
Tussen Kampen en Mastenbroek reden een aantal oude bussen
uit het museum, die stopten bij de bedrijven die mee deden aan deze dag.
Wij hebben genoten van deze (mid) dag.

Fijne dag Mirjam 
 

5 opmerkingen:

  1. Kan me voorstellen dat je daar van geniet,groetjes weer marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dag, ik heb genoten van je foto's met verslag!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk en gezellig ziet dat eruit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zag er allemaal heel leuk uit, supergezellig maar ook heel interessant! Dankjewel dat we mochten meegenieten door je prachtige foto's.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very interesting blog. A lot of blogs I see these days don't really provide anything that attract others, but I'm most definitely interested in this one. Just thought that I would post and let you know.

    BeantwoordenVerwijderen