Pagina's

vrijdag 21 april 2017

Sjaal gevallen steken patroon

De sjaal met gevallen steken is heel simpel zoals ik al vermelde.
Ik brei op pennen 5 en zet 120 steken op.
 

Deze steken brei je elke pen recht tot je de gewenste breedte hebt.
Ik heb meestal 18-20 ribbels, maar wil je een bredere sjaal dan brei je gewoon door.


 Dan de laatste toer. Hierbij gebruik je een haaknaald in de juiste dikte.
Je pakt de 1e steek op de haaknaald en haakt een losse dan 2 vasten, dan 4 of 5 lossen dan de volgende steek van de breinaald laten vallen, weer 2 vasten, 4 lossen 1 steek van de breinaald laten vallen en weer 2 vasten.
Dit herhaal je tot aan het einde.


Je kunt nu het begin en het eind aan elkaar naaien als je een col wilt hebben.
Ik laat ze ook wel los hangen.
 ( Dit lijkt nu een hele korte sjaal maar als het is uitgehaald is die groter.)
Nu ga je de gevallen steken helemaal uithalen tot de opzet steek.
Je zult zien dat de gevallen steek breder wordt.

 

 
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb beschreven en mocht je nog vragen hebben
 laat het dan maar weten. Ik hoop dat ik je dan kan helpen.

Waar dit patroon vandaan komt weet ik niet, ik kreeg het toen ik garen
kocht voor mijn 1e sjaal.
 
Veel succes. 
 
Fijn weekend, Mirjam
 

4 opmerkingen: