Pagina's

zaterdag 12 augustus 2017

Oostvaardersplassen flora

Nogmaals de middag naar de Oostvaarders plassen in Lelystad.
Ik heb mijn ogen uit gekeken wat is het daar prachtig. In deze blog laat ik flora zien.
 
 
Het gele koolzaad bloeit volop. Camera mee en schieten maar.
We zijn bij het Buitencentrum begonnen met een film kijken. want het regende.
Toen we de film hadden bekeken was het nagenoeg droog en begon onze wandeling.
 


Ik heb zulke mooie bloemen en kleuren, maar heeeeel veel geel gezien.



 Deze boom was omgevallen en gespleten en ging op de gevallen takken toch verder groeien, zodat het nu een echte boom lijkt. Wat een prachtig stuk natuur.
 


 
En de trein rijd er naast, volgens mij moet dit een heel mooi traject zijn,
vanuit de trein gezien.
 


Een vennetje waar herten drinken (aan de poot afdrukken te zien).
 



Bijna bij het pad naar de uitgang zaten heel veel vogels in de bomen, ook echt verscholen tussen takken en blad, maar deze bleef gelukkig zitten.
 
 
 Paddenstoelen waren er ook alweer genoeg

 
Deze kabouter wees de weg naar de parkeerplaats.
Tot ziens want ik ga er zeker nog terug komen.

Liefs Mirjam.
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Dat is een prachtig gebied en ik ben er ooit wel eens geweest. Is dit winterkoolzaad? Het geel staat zo vrolijk in het landschap...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is er toch veel moois te zien in ons eigen land. De Oostvaardersplassen, ik ben er nog nooit geweest, maar ga hier zeker eens een keer kijken.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen