Pagina's

woensdag 10 oktober 2018

Ossenmarkt 2018

Vandaag was er weer een gezellige Ossenmarkt in ons dorp.
Albèrtje had een kraam bij de oude ambachten, zij zat te spinnen.
Ik mocht haar vergezellen en zorgen voor eten, drinken en event. verkoop.
Het was super vandaag en ….. prachtig warm weer.
  


Ik was er al heel vroeg en toen was het dus heel rustig


Shantykoor de Kajuitzangers uit Putten zorgden voor gezellige muziek.


Vriendin Corine kwam ons een lekker hapje brengen.


De klompenmaker uit Beilen …..
 
 
met zijn vrouw in mooie klederdracht
 

de stoelenmatter


De stokkenmaker uit Twente die de Twentse goastok( = gaanstok) maakt,
die wordt gemaakt van lijsterbes of es.
De kamperfoelie omsnoert de jonge boom of tak die daardoor spiraalsgewijs
gaat uitpuilen.


Albèrtje die veel informatie geeft over het spinnen.


 

Kinderen luisterden met volle aandacht en interesse.
 
Onderstaande foto's zijn gemaakt door Veluwe FM medewerker Damian.


Ook was er bij het Puttens Historisch genootschap veel te doen zoals dorsen
 en oude machines.



Vlooienmarkt voor de groepen 7 en 8 is altijd gezellig.


Tractoren blijven altijd in trek bij kinderen.



Foto's met de drone laten de drukte zien.
 
Het was een superdag.
 
Ik geniet nog lekker na.
Tot de volgende keer, Mirjam
 
 

8 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend gezellig en jammer dat ik het gemist heb.. Vorige week vrijdag deden we een dagje Veluwe (Elspeet, Elbrug, Nunspeet) en helaas hadden we vandaag verplichtingen. Maar ik moet toch echt eens naar die gezellige dagen in Putten en omgeving komen hoor...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was zeker gezellig en het weer zat natuurlijk ook goed mee. Mooie foto,s
    😄

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genieten zo´n ossenmarktdag, maar er zullen wel niet veel ossen meer verhandeld worden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig zijn zulke markten he..............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er uit als een hele leuke markt, met nog echt mooie ambachten. En prachtig weer erbij. Boffen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie hebben vast een hele gezellige dag gehad samen. Wat was er een hoop te doen en wat een heerlijk weer. Ik heb genoten van al die mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om te lezen dat je ook in Putten woont. Ik ben sinds oktober Puttenaar (en zal nooit een Putter worden;) maar ik geniet van de prettige en gemoedelijke sfeer in het dorp. Ik quilt heel graag, ander handwerk komt er niet van. Leuk om je blog te lezen, je hebt veel afwisseling in onderwerpen. Misschien nog eens tot ziens. Hartelijke groeten, Betsy.

    BeantwoordenVerwijderen