Pagina's

maandag 6 april 2020

Klavertjes

Enige tijd geleden zag ik een leuk eenvoudig klavertje ergens langs komen.
Ik heb de link en foto bewaard voor …. je weet maar nooit.
Die tijd was nu gekomen ik heb het Spaans talige filmpje bekeken
 en meteen uitgeschreven.


Dat is gelukt en nadat ik 2 klavertjes had gemaakt voor jarige zus en moeder 
werd het idee geboren om ook voor de thuiszorg dames die bij moeders 
komen er 1 te maken.

Het was een leuk idee en Moes vond het leuk om uit te delen. 
Ze werden heel blij ontvangen.


Nadat deze klaar waren wilde ik er nog een paar maken (iets andere kleur groen) 
en bij een kaart instoppen voor een aantal oudere vrienden / familie die in 
deze moeilijke tijd thuis zitten.
Want het is erg lastig. Nog even volhouden dan zijn we er misschien snel af.


Ook daar kwamen lieve reacties op. Ze zijn zo simpel om te maken.
Het patroon zoals ik het heb gedaan.

Magische ring
4 lossen, 3 dubbel stokje (3x omslaan) in de ring, 1 stokje in de ring, 3 dubbel stokje in de ring, 4 lossen, ½ vaste in de ring. 1 blaadje klaar.
Herhaal dit nog 3 x.
Haak aan de achterkant een ½ vaste en 8 lossen (steeltje)
½ stokje in de 2e losse, 1 vaste en haak ½ vasten tot je terug bent. Werk de draden af.
Ook voor jullie veel sterkte en houd het vol.

Liefs Mirjam



5 opmerkingen:

  1. Ah, jij bent een kanjer om er zoveel te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief dat je het patroon hebt uitgeschreven. En helemáál lief dat je zoveel mensen met een klavertje vier hebt verrast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief dat je het patroon wilt delen en wat een lief gebaar naar de mensen die je er eentje hebt gegeven.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief idee en ontzettend leuk geworden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief, en super om mensen mee te verrassen! Leuk patroontje ook!
    Hier in Sneek is ook iemand een actie begonnen met klavertjes vier. Velen haakten aan en alle verzorgingshuizen hier zijn al voorzien van kaartjes voor alle bewoners. Ook in andere plaatsen wordt het idee uitgevoerd. Volgens mij zijn ze nu met hartjes bezig. Super lief ook!

    BeantwoordenVerwijderen