Pagina's

dinsdag 7 juli 2020

Natuur foto's.


Even wat foto's van de loop en fietsrondjes


Je ziet nu zoveel bermen bloeien, zo fijn dat er steeds weer meer gaat bloeien.


Koolzaad is uitgebloeid en dan komt er zo weer wat nieuws voor in de plaats.


Diverse kleuren korenbloemen in een smalle strook grond naast 
 de studio van Veluwe FM. 
Ik geniet er zo van als ik er kom.


In de haven van Nulde, wat zoekt zo'n meerkoet toch een aparte broedplaats.


Wie weet wat dit voor een nestkast is? 
De foto is al van februari maar het is hier in de buurt een raadsel
 wat / waarvoor het is. 
Uilenkast, vleermuizenkast, duivenkast, zijn zomaar een paar antwoorden 
die ik al kreeg.
 Als je gaat zoeken op internet kom ik dit model niet tegen.


Suzanne met de mooie ogen gaat een eigen weg zoeken in onze tuin, ze is zo mooi.


Tja wat moet je hier van maken. 
Op het eerste gezicht lijkt het een beest zomaar in het groen.
Maar als je nog beter kijkt zie je nog net het bruin van een eekhoorn wegduiken.
(Onder het witte vlak.) 
Beetje onduidelijk maar ik vond het bijzonder want ze zijn zo snel.

Groeten Mirjam


6 opmerkingen:

  1. Prachtig zijn de bermen nu, ik geniet er ook van.
    Dat is idd een bijzondere plek om een nest te hebben.
    Die nestkast is voor steenuilen. Ik wist dat ik er één op mijn blog had staan, dus heb het even opgezocht.
    Jouw Suzanne doet het goed, hier op het balkon ook. In mei nog gedeeltelijk bevroren dat ik dacht die kan weg, maar is nog weer helemaal opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn hé om al die mooie plekjes met de camera vast te leggen. Ik hoop dat je achter de geschiedenis van het vogelhuisje komt; het ziet er heel apart uit.
    En ach dat meerkoetje....wat een aparte plek om een nestje te maken, ik hoop dat iedereen het beestje met rust laat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi he die natuur die zn eigen gang gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig he die wilde bloemen in de bermen, lekker genieten ervan........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is er toch veel moois te zien onderweg, als je het maar ziet...!

    BeantwoordenVerwijderen