Pagina's

maandag 21 juli 2014

dagje uit, veel te doen

Zoals jullie hebben gemerkt ligt het bloggen een beetje stil momenteel.
Ik zit (te) veel achter de computer i.v.m. de komende vakantie. 
Helemaal fout natuurlijk, maar goed het is niet anders.
Het knutselen staat ook een beetje laag want ik denk dat ik met teveel dingen tegelijk bezig ben, waardoor er nog niets af is om te laten zien.


Vorige week ben ik met manlief en vrienden naar Enkhuizen geweest 
naar het Zuiderzeemuseum.





Wat een herkenning, die kleine huisjes, onvoorstelbaar dat er vroeger met een groot gezin in werd gewoond. 
Dit zijn de huisjes van de Vuldersbrink uit Harderwijk.


De bakkerij met bakfiets ontbreekt hier ook niet, 
net als een ouderwetse snoepwinkel.


De vissersvrouw op Urk aan de was.


een schoollokaal uit 1930 


We hebben ook een schrijfles bijgewoond.
Een hele lieve juf liet ons terug gaan in de tijd 1930.
Schrijven volgens `de loopende hand` van dhr. Hoogeboom 
en dhr. Moerman.


dun op en dik neer.
Nou ga maar proberen.


Natuurlijk wel met een echte kroontjespen en de inktpot.
Pff echt moeilijk, (zo heb ik het ook niet geleerd hoor, dat dun en dik) dat vergt oefening, maar heel erg leuk om te doen en zoals je ziet kreeg ik een
 "Goed zoo"  stempel.


Dan een boottochtje gemaakt door de grachtjes.


 Oude dakpannen werden vroeger gebruikt ter versteviging van de brug.



Zie dat witte wasrek, daarmee gingen wij vroeger een tent bouwen, 
kleden erover en we hadden ons eigen hutje.
Zo nostalgisch. 





Een deftige kamer van een goede familie uit Zaandijk.
We hebben een super gezellige dag gehad.

Helaas was er 2 dagen later ook de grote ramp met het vliegtuig van Maleisie.
Ongelofelijk, geen woorden!



Zo ziet je week er toch heel anders weer uit.
Blij vanwege het dagje uit en alle gezellige dingen en dan ineens ......
 weet je dat het zomaar kan veranderen.
Heel veel sterkte voor degene die ermee te maken heeft.

Deze komende weken zal ik het best nog wat rustig aan doen met bloggen.
Wel lees ik nog snel de berichten e.d. maar ik gun me niet genoeg tijd om te reageren, sorry maar zal m'n best doen.
Fijne vakantie allemaal en genieten hoor!.

Liefs Mirjam

1 opmerking:

  1. super mooie foto's weer leuk dat je mij ook even meeneemt op deze manier.
    En ja de ramp met het vliegtuig is enorm en bijna niet te bevatten.
    groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen