Pagina's

maandag 18 januari 2016

Poppentrui breien

Bij een lieve mevrouw waar ik geregeld kom staat een pop zonder trui aan
en steeds als ik dat zie denk ik "ach wat jammer".
 
 
Ik heb aangeboden om eens wat te breien voor haar pop en dat vond ze een goed idee.
Na alle muizen (die er nog steeds zijn) ben ik nu dan een poppentruitje aan het breien.
 
 
Ik had er nog een trui liggen van 1 van mijn kinderen. Dus even de pop aangedaan en ja hoor past prima alleen de mouwen zijn veel te lang, dus die moeten worden ingekort.
 
 
Nu heb ik daar dus geen patroon van, maar ben het gaan na breien,
eens kijken of het wil lukken.
Hier is een deel van het voorpand ( die inmiddels op de halsboord na af is).
Waarom deze foto overdwars staat weet ik niet. Op de computer is die recht en als ik het op mijn blog upload gaat die dwars staan (ook de 2e foto staat dwars), maar jullie zien
het vast wel wat de bedoeling is.
 
Groeten en een fijne week, Mirjam.
 

6 opmerkingen:

  1. Wat lief dat je voor deze pop een trui breit!
    Ja, gedoe soms met de foto's.... Maar ik snap het inderdaad wel.
    Gelukkig zijn de foto's met pop wel goed.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal de lieve mevrouw straks blij zijn! Lief dat je dit voor haar gaat doen. De streepjes in de trui passen mooi bij de streepjes in de broek :-)

    Die overdwarse foto's heb ik ook wel eens. Ik doe dan het volgende:
    1 de foto die recht op de computer staat naar links of rechts draaien en dan de foto opslaan;
    2 de foto die nu overdwars op de computer staat weer terug draaien en weer opslaan.
    Nu staat de foto weer recht op de computer en hopelijk ook recht als je hem in een berichtje plaats.... :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja dat wordt mooi en weet je inmiddels al wie het truitje gebreid had voor je kinderen ??? Mysterie ik was het in elk geval niet !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dwars of niet ... je truitje wordt mooi. We draaien gewoon ons hoofd een beetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De pop zal maar wat blij zijn met je trui, dan hoeft ze niet meer in haar blootje te staan. En zo te zien komt het helemaal goed met de trui.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen