Pagina's

dinsdag 12 januari 2016

Muis Jantje

Inmiddels hebben jullie al veel muizen Jantje langs zien komen bij mij.
Muizen voor mensen met dementie.
Het project gaat nog steeds door.
Ik heb eens gekeken maar vorig jaar heb ik 35 muizen gehaakt.
Er liggen nog 6 muizen, ook van vorig jaar, (dus eigenlijk heb ik 41 muizen gemaakt
 maar omdat ik ze nog niet heb gewassen reken ik ze bij 2016) in de vensterbank
die moeten nog gewassen worden.
 

.
Onze kleinzoon Dimitri vind ze ook leuk, de muizen in de vensterbank daar mag hij mee spelen, ze zijn nog niet gewassen, dus het kan nog.
Ik hoop dit jaar verder te gaan met muizen haken maar misschien even op een lager pitje (alhoewel ik er alweer 2 gehaakt heb en 2 half af, die moeten nog staarten)
want ik wil ook graag weer andere dingen gaan doen. 
Zoals sokken leren breien.
 
In De Schauw en Elim zijn inmiddels (voorlopig) genoeg muizen aanwezig. 
In het hele land zijn er nog heel veel nodig. Ook worden ze gebruikt door Mi Makkers. Hieronder bv. een beschrijving van Mimakker Zuurtje wat ze doet.
 
"Een miMakker is een belevingsgerichte zorgverlener voor mensen met dementie, autisme of verstandelijke beperking.

Er wordt contact gemaakt op basis van de clown, vooral op non verbale wijze. Mensgerichtheid, speelsheid en humor zijn kernwaarden in de werkwijze van de miMakker.
 
In 2002 startte Stichting miMakkus met een opleiding voor een nieuwe vorm van belevingsgerichte zorg door middel van clownerie. MiMakker Zuurtje."

Als je op Mi Makker gaat zoeken op google kom je er nog veel meer tegen.
Best wel bijzonder, ik had er nog nooit van gehoord maar het lijkt op de Cliniclowns.

Fijne dag Mirjam
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Zo dat is al een hele muizen familie bij elkaar !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, het is wel een hartstikke goed doel waar je muizen voor haakt! Maar na zoveel kan ik me voorstellen dat je ook wel even wat anders wil maken...
    Wat een lief kereltje is je kleinzoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je er al veel gemaakt! Respect, hoor!
    Leuk mannetje, je kleinzoon!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij gaat echt wel voor een muizenplaag zorgen Mirjam! Knap hoor, de mensen met dementie zullen er goed mee zijn. Dat je nu wel eens wat anders wil begrijp ik en sokken breien is superleuk, bij mij verveelt het nooit.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen