Pagina's

dinsdag 7 juli 2015

Vervolg schapendrift

Een vervolg op mijn blog van vrijdag.
Ik ben niet zomaar naar Ermelo gefietst, er werd bij de schaapskooi een workshop vachtvilten gegeven en aangezien Albèrtje zich daarvoor had opgegeven ben ik er
heen gegaan om foto's te maken.


Het begint met een vacht en dat valt zo uit elkaar als je er niets aan doet.



Er gaat een soort wol overheen en dat moet met veel water en
heel veel zeep aan elkaar gaan "smelten".

 

en dan voorzichtig aanstampen met de voeten.
 
 
Pfff zwaar en warm.


en met de handen, weer voorzichtig aanduwen zodat het niet gaat schuiven.
 

Natuurlijk de naamletters en jaartal erin. 


Er waren 6 deelnemers, zij kwamen ver weg.
 
 
 
 
 
 

 Juf Judith liep steeds rond om te helpen.

 
 
en weer strak oprollen.


 doek erom, dichtmaken en rollen.

 

 controleren of er geen kale plekken zitten.

 

en dan over het hek leggen en spoelen met water.
Met deze temperaturen is dat geen straf.
  
 
De "leerlingen" met de "juf".


 Van de dames moest ik zelf ook nog op de foto.
Ik heb zo'n leuke dag gehad.
Wil je het vervolg van dit verhaal: ga dan naar Albèrtje haar blog zij heeft het
eind resultaat er vast wel op staan..

We hebben ervan genoten, Albèrtje van het vacht vilten en ik van het foto's
maken met gezellige meiden en prachtig mooi weer en omgeving.

Geniet van de mooie dagen, liefs Mirjam.

6 opmerkingen:

  1. Wat heb je een prachtige foto's gemaakt Mirjam! Ik kan me goed voorstellen dat het genieten was, heerlijk zo'n dag met creatieve mensen en lekker buiten.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zag het blogje net bij Albertje passeren met dezelfde foto's, dit was duidelijk genieten voor iedereen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat jij mee was! En inderdaad wel een goed idee, want die dames hebben keihard gewerkt, zij hadden geen tijd om foto's te maken!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt en ik dacht, even een paar foto's maken en dan ga ik weer naar huis. Niet dus want ik had het zo gezellig dat ik samen met Albèrtje ben terug gefietst. Het was top!

      Verwijderen
  4. Het was hard werken geblazen voor de dames!
    En je hebt er super leuke foto's van gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen