Pagina's

maandag 26 oktober 2015

Walnoten

Walnoten, walnoten en walnoten.
Vanmorgen zag ik een oproep op facebook van Williene, ze had zoveel walnoten en had er zelf al genoeg, dus mocht je komen rapen en meenemen. Nou dat wilde ik wel.
(Oude broek aangedaan en wegwerp handschoenen mee).
 
 
 
En dan opeens zie je iets bewegen in het gras, een salamander.
 
 
Voor zijn veiligheid maar even naar een stapel stenen gebracht.
Wat gezellig, er waren nog een paar dames aan het rapen en al gauw zat de zak vol.
 
 
Vanmiddag de noten gewassen en op de tuintafel gelegd om te drogen,
daarna op een kleed gelegd in de slaapkamer waar ze de komende
weken verder mogen drogen.
 
 
en zo zag mijn rechter broekspijp eruit, ben benieuwd of het schoon is te krijgen.
 
Toen ik wegging zag ik nog iets moois in de tuin, ik ben vanmiddag terug gegaan
met mijn fotocamera dat gaat beter dan de telefooncamera.
 
 
Prachtig toch ! Ook al is die aangevreten.
 
 
Hout sprokkelen voor de winter.
 
 
Kijk eens wie hebben we daar .... kabouter zoek graag .... die is noten aan het zoeken.
 
 
Hij is heel druk met die zware noten.
 
 
Ooooo, zie eens wat een mooie appels er nog in de boom hangen.
die wil hij ook nog wel van dichtbij bekijken.
  
 
 
Plat op de buik liggen om er bij te kunnen komen.
Williene wat heb je een mooie tuin.
 
Maar wat hoor ik nou toch.
eens even op onderzoek uit
 
 
Daar heb je ze ..... de gluurkabouters. 

 
Nou gluur maar lekker verder ik ga naar huis noten opruimen en broek wassen.
 
Tot de volgende keer liefs Mirjam
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Het zijn volgens mij dezelfde gluurders als bij Albèrtje...pas maar op, straks ben je al je walnoten kwijt, zijn ze gek op....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha ha mooi blogje en hou ze in de gaten die gluurders :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, walnoten rapen! En dan nog gezellig met de kabouters op stap :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geschreven en mooie foto's. Zoals je merkt heb ik je blog gevonden.
    Groetjes Willeke (was ook aan het noten rapen, met dochtertje die liever ging schommelen)

    BeantwoordenVerwijderen