Pagina's

donderdag 24 maart 2016

Haak hulp

Zo kom je even op bezoek en ben je meteen "haak juf".
Na ettelijke keren uithalen en opnieuw beginnen lukte het Jannette maar niet
om het patroon op te zetten.
Zo kwam ik dus zondag op het goede moment binnen.
Ze had een patroon van happyinred op internet gevonden een makkelijk patroon.
Ze dacht dat ze bij de 4e toer nog steeds met de magische ring bezig was.
We hebben de boel weer uit gehaald en heb ik haar eerst de magische ring geleerd.
Ik had zelf ook haakwerk bij me dus kon ik het goed voordoen.
 
 
 
Het patroon van Happyinred.
 
 
Dit lijkt blauw maar is eigenlijk meer grijs
 
Na een paar keer oefenen ging het goed.
De stokjes en het draaien had ze meteen goed door.
 
Dinsdagavond ging de telefoon "Ben je thuis, wil je me even helpen"?
Tuurlijk kom maar. Ze was enthousiast geworden en is nu een zwarte omslagdoek begonnen voor haar moeder en had zelf nog een mooie grijze bol die ze
met rose wilde afwisselen.
We hebben een paar keer weer die magische ring geoefend (met ander garen) en toen met het goede garen. Ook nog een tip gegeven voor een goede haaknaald.
 
 
 En kijk eens, deze foto kreeg ik gistermiddag toegestuurd.
Super hoor Jannette toppie! Succes.
Zo leuk om iemand op weg te helpen.
 
Fijne Paasdagen, liefs Mirjam
 

3 opmerkingen:

  1. Ja, leuk hé! Ik word daar ook altijd helemaal blij van :-)
    Ook fijne Paasdagen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo fijn als je iemand kan helpen of iets nieuws aanleren en je dan het resultaat laat zien als ze het alleen kunnen, geweldig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen