Pagina's

zaterdag 28 januari 2017

Lappen deken met granny's

Nu het jaar maar goed beginnen en eens wat foto's maken van de vierkante lapjes die ik afgelopen maanden heb gemaakt tijdens mijn vakantie en zo tussendoor. (Inmiddels is de 1e maand al bijna voorbij)
 
 
En dan de rest maar eens van zolder gehaald
 
Het zijn er meer dan ik had gedacht
 
 
Uitgelegd komt het er dan ongeveer zo uit te zien.
Ik heb heel veel die met een rondje beginnen in het midden en dan in de
vierde toer maak je er een vierkantje van.
De lapjes zijn 20 bij 20 cm. Het worden dekens voor het wereld record in 2018,
daarna gaan ze naar Dorcas voor het goede doel.
 
 
Deze lapjes zijn niet genoeg voor een deken maar er komen nog meer,
De effen lapjes zijn gehaakt door nicht Jannette die ik het haken heb geleerd.
 
En van Albèrtje kreeg ik vorige week ook een serie vierkantjes.
Wordt vervolgd.
 
 
Vrijdag werd er in Putten een monument onthuld ter nagedachtenis aan 125 Joodse mannen die in een werkkamp hebben gezeten bij landgoed Vanenburg.
 
 
Deze mannen zijn in oktober 1942 weggevoerd uit Putten naar Westerbork
en de concentratiekampen.
 

Het monument heet “Sarah” als symbool van de moeder van alle Joden.
De onthulling werd door veel mensen gedaan door aan een touw te trekken.
 


 
Opperrabbijn Jacobs uit Amersfoort voerde het woord en noemde dat uit de
 verdrukking ook mooi nieuw blad kon komen.

 
Daarna legde hij volgens Joods gebruik een steen ter herdenking, een steen
vergaat nooit zei hij, maar bloemen zijn na een week vergeten.
Het ontwerp is van initiatiefnemer Michel Kooij en gemaakt door Gerrit van Emous.
Het was een bijzondere morgen.
 
Ik wens jullie een fijn weekend,
Mirjam
 

2 opmerkingen:

  1. Je hebt al heel veel vierkantjes hoor en er zitten er hele leuke tussen! Ook de effen gaan er goed bij matchen en Albertje helpt je ook, dit record zal vast verbroken worden!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kwam jouw naam tegen bij de reacties op het blog van Villa Zeezicht. Bij de reacties waren al 2 Mirjams die gereageerd hadden en toen kwam ik nog als derde. En zo vaak kom je onze naam nu ook weer niet tegen. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen