Pagina's

dinsdag 12 maart 2019

Sokken

Sokken voor manlief.
Volgens mij begin ik een beetje verslaaft te raken aan het sokken breien.
Ik vind het zo leuk om te doen.
Deze keer waren het een paar sokken voor mijn man,
lekker snel klaar op naalden 4.
Een patroon hoeft er niet in te zitten want ik wil lekker makkelijk kunnen breien.
Met het verloopgaren van tegenwoordig is het zo mooi om te zien wat er uit komt.
 

 
En dit is het resultaat. Aan de wol kon ik niet zien hoe het zou kunnen worden.
Helaas kon ik ze niet gelijk krijgen maar ik vind het niet erg.
 
 
Aan jullie een vraag: Deze plukken vond ik deze week in mijn eigen sokken.
Bubbels onder de voet dat loopt niet lekker. Ik heb het eruit geplukt.
Weet iemand hoe dat komt?
Bij mijn man zijn sokken had ik bijna altijd al dat er plukken onder de voet zitten.
Ik dacht dat het kwam door zweetvoeten maar die heb ik niet.
 
Wie weet het antwoord?
 
Groeten Mirjam
 
 
.
 
 

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat verloopgaren; je kunt zomaar voor de vuist weg breien en het wordt toch leuk!
    Voor de plukken weet ik geen tip, helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee hoe je daar aan komt ik denk eigenlijk toch door wrijving in je schoenen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sokken Mirjam!
    Die plukken hebben we hier ook: het is een soort vervilten en ontstaat door de wrijving van de (vaak ruwe) voet. Helaas is er niet veel aan te doen. Zelf haal ik de plukken er uit. Soms blijven ze daarna weg, soms komen ze weer terug....

    BeantwoordenVerwijderen