Pagina's

zaterdag 15 februari 2020

Sokken moeders

Nadat onze moeder heel veel sokken heeft gebreid voor Albèrtje haar mannen, is het nu de beurt aan mij om moeders aan het werk te houden.
Ze kan niet heel veel meer, maar ze breid nog sokken, d.w.z. ze breid recht.
De boord, hak en teen moet ik dan breien.


Op naalden 3.5 kan ze nog lekker bezig zijn


Maar ja als ik dan een teen moet breien en een hak brei ...... 
oeps dat komt toch echt niet goed.


Maar niet getreurd ze zijn af.
Op naar de volgende serie.



Zo even 2 paar opgezet, dan kan ze even vooruit. 
Ma breid op lange naalden maar dat lukt mij niet dus ik ga voor de korte naaldjes,
 dan kan ik ze zo over zetten.

Fijn weekend, Mirjam



8 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk toch dat jullie samen aan de sokken kunnen werken! Het geeft ze iets heel speciaals. Grappig dat de naalden even verwisseld moeten worden. Mijn moeder breide vroeger de sokken ook op die lange naalden (en ik destijds ook trouwens); ik denk dat ik het misschien nu nog wel zou kunnen, maar ik vind de rondbreinaald veel fijner ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha ja nu is het jouw beurt ik zag ze al liggen bij ma .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig. Het klinkt als een goed uitgekiend werkproces. Dat er nog maar vele sokken mogen volgen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je moeder nog heerlijk wat kan breien, ook leuk om er samen aan te werken. Fijne zondag🌺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Samen sokken breien is toch gezellig............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is fijn om zo samen te werken. En voor je moeder is het goed en belangrijk om bezig te blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat ze dat nog kan! Ook goed voor haar om bezig te blijven. En samen sokken breien lukt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een mooie samenwerking met je moeder en het resulteert in fijne sokken.

    BeantwoordenVerwijderen