Pagina's

zaterdag 28 maart 2020

Andere fiets

Ja ja ik heb een andere fiets ….. een e-bike. 
Hoe dat zo komt? Mijn man had een andere fiets nodig (voor de weinige keren dat hij fietst). Dus was het zijn plan om voor mij een nieuwe fiets te kopen en dat hij mijn fiets zou overnemen. Prima gedachte natuurlijk. 
Ja ik wil zo lang mogelijk blijven fietsen op een gewone fiets.

Maar na een rommelige dromerige nacht  ... wilde ik geen nieuwe fiets meer. 
Manlief komt toch wat adem te kort en ik astma ...  Tja hij was zelf ook gaan 
nadenken en kwam tot de conclusie dat we toch maar 
aan de e-bike moesten gaan.


Op 3 februari hebben we een proefritje gemaakt, er stond super veel wind dus was het meteen goed om te bekijken hoe dat ging.
Normaal had ik niet eens de fiets gepakt maar de auto. 
Nu ging het als een eitje met flinke tegenwind, heuveltje op, het stelde niets voor.
De fietsen hebben we dus maar gekocht, (geen nieuwe hoor)  maar ze zijn wel goed
volgens de fietsenmaker.

Voor het bij behorende kastje heb ik een hoesje gehaakt.


Wat ik nog niet had verwacht ... ik ben heel blij met mijn e-bike.
Ik heb er inmiddels al 180 km mee gefietst. 
Terwijl ik anders met die harde wind steeds de auto had gepakt. 

Geniet van deze mooie, moeilijke en lastige tijd ook een beetje van 
het mooie weer en pas goed op je zelf. 
Het is lente.

Liefs Mirjam


8 opmerkingen:

  1. Jullie hebben helemaal gelijk hoor! Op deze manier kun je samen genieten van de buitenlucht en de natuur... Bijna iedereen rijdt op een e-bike! Je mag jezelf best eens goed verwennen! Veel plezier ermee... Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk genieten op zo'n fiets,
    Dat jullie er veel veilige kilometers op mogen fietsen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wilde eerst ook niet zo maar nu ik er eenmaal op fiets vind ik het heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet van de fiets je hebt een goede keus gedaan. Wij fietsen al 6 jaar op een E.bike en ik ben er nog steeds reuze blij mee zou hem niet meer willen missen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd!!! Ik heb er ook 1, ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hoor! Waarom zou je het niet doen? Ook ik heb een e-bike en al wil die van mij (het is al een oudje) niet meer zo soepel tegen wind in gaan, toch ben ik er nog steeds blij mee!
    Geniet er samen maar lekker van en pas ondertussen goed op julliezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed bezig :) heerlijk samen genieten, wij hebben er (nog) geen, maar het lijkt me heerlijk bij veel wind.
    Lekker buiten in het zonnetje en toch vooruit komen, plus nog duurzaam ook want je laat de auto staan. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja nu kun je veel vaker op de fiets weg

    BeantwoordenVerwijderen