Pagina's

vrijdag 19 maart 2021

Een warme hand

Na de Muis Jantjes die ik heb gehaakt voor mensen met dementie,

is er nu ook een warme hand, wat is dat?

Dat is een hand die wordt gebruikt voor mensen met dementie.


Van de Facebook van Marijke Kruunenberg de volgende uitleg.

Op mijn werk vroegen ze mij, of ik ook een hand(met arm) kon haken 

voor een bewoonster.

Deze bewoonster zit graag met haar handen ingehaakt in die van iemand 

van de zorg.

Maar ja, helaas kun je daar niet de hele middag blijven zitten.

Dus op deze wijze opgelost!


foto Marijke Kruunenberg


Ik vond het zo'n bijzonder mooi project, dat ik het patroon heb besteld bij Marijke.

In augustus was ik al begonnen maar door omstandigheden heb ik het deze week

 pas af gemaakt.

Heel leuk om te maken (al vonden mijn vingers het minder).

de vingers zijn klaar

en een duim

de arm, nu kan er een mooie mouw om heen.

en een mooie kleurige mouw erom.


de achterkant mooi dicht.

Deze hand mag nog een poosje bij mij blijven en daarna gaat het verhuizen.

Nu maar hopen dat iemand de hand/arm te zijner tijd kan gebruiken.


Een warme groet, Mirjam



7 opmerkingen:

  1. Wat een supergoed idee om op deze manier tegemoet te kunnen komen aan de wens van de mevrouw die zo graag een hand vast houdt!
    En het is niet zomaar een gehaakte hand, nee, het model is heel mooi uitgewerkt! Leuk dat jij je er ook aan gewaagd heb (al kan ik voorstellen dat de vingers niet altijd fijn waren om te haken, ze worden zo smal en dat houdt toch minder lekker vast).
    Heel mooi gedaan Mirjam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi doel. En echt mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie hand heb je gemaakt én wat een goed idee, dat deze hand troost gaat geven en iemand rustiger maakt.
    De dame zal er heel blij mee zijn!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is mooi! Ik heb dat nog nooit gezien, maar kan wel begrijpen dat dit iets kan zijn voor mensen die daar behoefte aan hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je goed gemaakt, net echt! En een handig iets om bij de hand te hebben voor de mensen die er nood aan hebben daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi idee. Ik kan mij ook best voorstellen dat sommige mensen hier behoefte aan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen