Pagina's

woensdag 6 november 2019

Korte vakantie

Eind oktober hebben we een korte vakantie gehad naar Praag
Wat een mooie stad is dat.


 Sint Ludmilla kerk


Na veel trappen klimmen kwamen we hier aan waar een ceremonie bezig was.
Ik denk dat het te maken heeft met de val van de Muur 1989. (dat zagen we in het Engels staan) verder was het niet te lezen


Vanaf de Karelsbrug ook waren hier veel kunstenaars bezig.


De bekende astronomische klokken.


Het monument op het treinstation, vanwaar de treinen naar de verschillende concentratiekampen vertrokken.



Theresienstadt was in de 2e wereld oorlog een doorgangskamp, vooral voor joden
 die naar Auschwitz werden gestuurd.





Dit was een heftig dagje, wat een verschrikkingen.


Het victoriaans kabelbaantje is echt leuk. Instappen aan de voet van de 
Petrinheuvel en boven uitstappen. Hoe makkelijk is dat.






In het parkachtige tuinen bloeiden nog verschillende rozen.

Ik kijk terug op mooie dagen, met dank aan Frank die alles goed heeft geregeld.

Nagenieten, Liefs Mirjam.

.

5 opmerkingen:

  1. Mooi verslag! Ik ben vroeger met school naar Praag geweest, toen was 't nog achter het ijzeren gordijn, bijna 40 jaar geleden! Toch herken ik veel. Ook wij waren toen in Theresienstadt. Inderdaad zeer indrukwekkend...
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oorlogsmonumenten zijn altijd weer zeer indrukwekkend ...ze maken de oorlog(en) zo tastbaar en dichtbij..
    Het is geen 'leuk' onderdeel van de vakantie, maar natuurlijk was er ook veel moois en vrolijks te zien. Voor een fotografe als jij moet het extra fijn zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een heel ander Praag dan ik heb gezien jaren geleden voor de val van de muur. Jullie hebben veel gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben jullie veel moois gezien en dat in een korte vakantie zoals je het noemt.
    Ik ben nog nooit in Praag geweest, maar mijn vriendin is er ook verrukt van...
    Lekker genoten van je mooie foto's!
    En nu de herinneringen vast houden hè..
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen