Pagina's

dinsdag 2 februari 2021

Dekentje haken


 Een nieuw project. 

Deken(tje) haken voor het goede doel, maar ook knuffels zijn heel welkom. 

Troostdekentje is een facebook groep in meerdere provincies.

 Al heel lang ben ik van deze groep lid maar heb er nog niks voor gedaan. 

Tijd dus om te beginnen.

Dit garen had ik nog liggen.

 Uiteindelijk heb ik die licht blauw niet gebruikt.

Heel veel draadjes weg werken meteen maar doen. 

Volgens Albèrtje kon ik er ook wel sokkengaren in verwerken. 

Nou dat heb ik dan gedaan een mooie bolletje wat ik nog over had, 

maar dan .... oeps te weinig, de deken is nog niet op lengte. 

Gelukkig had Creatief nog een bol liggen en kwam het toch af.


Een rand erom maakt het weer af.


Het was een hele makkelijke steek met een mooi effect.

Ik hoefde niet na te denken.

Vrijdag stond er een oproep op dezelfde groep, met de vraag naar hartjes.

Ik had er nog wat liggen en heb ze meteen opgestuurd.


Zulke hartjes had ik al eens eerder gemaakt voor de thuiszorg van mijn moeder.

Ook deze zijn eenvoudig te haken en ze kunnen iemand op deze 

manier steun geven.


Liefs Mirjam



 

6 opmerkingen:

  1. Altijd fijn om voor een goed doel iets te maken!
    En dat je dan net te weinig garen hebt; herkenbaar.. en ò zo vervelend...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi dekentje, leuk dat je nog hartjes had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal jij een hoop mensen blij maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dekentje (en patroon) voor het goede doel. De hartjes zijn ook leuk en een lief gebaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dekentje voor een mooi project. Net zoals de hartjes.

    BeantwoordenVerwijderen