Pagina's

dinsdag 29 juni 2021

Langs de IJssel fietsen

 Fietsen langs de IJssel gestart in Brummen

We kwamen langs Dieren, een mooie route door het bos. 

Nooit geweten dat daar nog zoveel bos is. 

Een rustgebied Soerense Broek. We stapten van de fiets en daar vond ik 

mijn eerste steen van Happy stone VZ (Veluwe Zoom) op een bankje. 

Wat een mooi begin. Ik heb het laten liggen voor een volgende vinder.

Met een foto op Happystone VZ is de maakster ervan bekend geworden.

Rust gebied Soerense Broek


Moeilijk te zien maar er zaten veel bloemen tussen het gras.

Kikkers hoorde je kwaken en vogels zingen.

Fuut met jong in de jachthaven Doesburg



Langs de dijk, weilanden en polder naar Bronckhorst, waar we

 even van de route zijn afgeweken.

Bronckhorst is het kleinste stadje van Nederland met prachtige 

gerestaureerde oude boerderijen en monumenten, en  met veel 

keien als straat (lastig lopen).


In Bronckhorst zagen we een rozenstruik met meerdere kleuren uit

 1 stam/tak. Zo bijzonder om te zien.





Het meesterhuis



We verlaten Bronckhorst en fietsen richting Zutphen.


Ooit zoiets gezien? Een paars blad in de varen.


In Vierakker weer van de fiets om even te kijken in de 

St. Willibrordduskerk gebouwd1868-1870.




Interieur waar we verder niet konden komen. 

Prachtig, hoe het bewaard is gebleven.


Vanaf de brug bij Zutphen

 De veerpont Bronckhorst-Brummen. De overkant is Bronckhorst.

Een fantastische tocht hebben we gemaakt van ongeveer 57 km.


Lieve groet, Mirjam



5 opmerkingen:

  1. super leuk eens een nadere richting op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke plaatjes van de fietstocht Mirjam, wat is ons kleine landje toch super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heerlijke fietstocht met prachtige plaatjes.
    Wat leuk dat je weer een Happy Stone zag liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej Mirjam, het zijn allemaal bekende plekken voor mij, leuk om het dan bij een ander eens te zien. De kerk hebben wij nog nooit bezocht en op het terras bij het pontje ook niet gezeten. Wij waren 24 juni gedeeltelijk op die route, Bronkhorst-Doesburg. Wie weet vind ik die steen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en voor mij bijna allemaal onbekende plekken. Mijn lijstje van Nederland wordt steeds langer!

    BeantwoordenVerwijderen