Pagina's

maandag 14 februari 2022

Restjes deken

Tijdens de Olympische spelen kan er veel gehaakt worden.

 En zo is er weer een restjes deken bij gekomen, (de granny's 

had ik al klaar liggen).

Deze is toch een rij groter dan de vorige.

(Een nieuwe deken spookt alweer door mijn hoofd, maar heb nog geen vast plan. 

Ik vind het maken van granny rondjes leuk om te maken en makkelijk 

hanteerbaarder dan een grote deken.

Dat moet nog even verder landen).


Maar om nu te denken dat de restjes op zijn ...... helaas.

 Nog iets om restjes te gebruiken ......... hartjes haken. 

2 hartjes haken en dan aan elkaar haken.

Dat gaat zo snel en weer een hartje af.

Een makkie om te haken, dus lekker makkelijk bij de tv.

Om nu te zeggen dat de restjesmand gaat minderen? 

Nou niet echt, volgens mij is het een utopie.

Inmiddels staan er ook nieuwe sokken op de pen.


Nog een weekje genieten van de Spelen (en lekker handwerken daarbij).

 Daarna moet het huis weer gepoetst worden.


Fijne week, Mirjam



6 opmerkingen:

  1. Mooi hartje en hartverwarmend dekentje! Veel Olympisch kijk- en haakplezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie werkjes voor bij de olympische spelen nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige deken!
    Ja, restjes komen bijna nooit op, vooral wanneer we ondertussen met iets nieuws beginnen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een mooie deken. Altijd lekker om zo die oneindige mand eens leeg te krijgen al denk ik niet dat het je lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je restjesdeken is prachtig geworden, ook ik ga zoiets doen met mijn sokkenrestjes, maar dan breien want ik haak helemaal niet graag. En de mand leegkrijgen is inderdaad utopie denk ik, ook hier...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie deken van je restjes, zo fleurig!
    Misschien zijn niet alle restjes weg, maar er het zijn er allicht minder ;) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen