Pagina's

dinsdag 22 november 2022

Breiring

 Toen ik een paar weken geleden bij ons in het zorgcentrum was, waren ze 

daar met een breiring mutsjes aan het breien. 

Nou dat wil ik ook wel eens proberen. 

Breiringen gekocht bij de kringloop (na een tip van zuslief) maar helaas 

zat er geen naald bij. 

Toen ik het Albertje vertelde zei ze dat ze er wel een had. 

Wat een mazzel, dus kon ik aan de slag gaan.

Eerst maar een op you-tube kijken hoe het moest.




en zowaar is het gelukt. 

Voor kleinzoon Marnick (4 jaar) is die aan de krappe kant, de wijdte is goed 

maar de lengte moet iets langer.

Zelf wil ik ook wel zo'n warme muts. 

Op een grotere breiring maar eens proberen.

Een patroon voor de maat heb ik niet gevonden, dan maar op de gok.

Bol witte wol en bol donker blauw samen gevoegd en beginnen maar.


En  .... tada .... gelukt.

Zondag een rondje gelopen en muts heerlijk warm, ben er blij mee.

Met deze kou kan ik het wel gebruiken.

Warme groet, Mirjam
 


5 opmerkingen:

  1. Ha goed gelukt. En dat is weer eens iets anders dan met pennen breien.
    Een col kun je er ook op maken lekker warm als je gaat fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi luchtig en regelmatig geheel krijg je met zo'n breiring hè... Ik heb het nog nooit zelf gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie mut mirjam, en voor nu heerlijk
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Breien op de breiring is een leuk werkje en de resultaten mogen er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke mutsen! Maar ik houd het bij breinaalden :-)

    BeantwoordenVerwijderen